biarkan blog berbicara

" When in a relationship, it’s not about the labels or becoming official. It’s about getting to know someone well enough to develop genuine feelings for them. It’s about being understanding and forgiving when situations are at their worst. It’s about loving someone, not for what they have to offer but who they are. It’s never about blaming your significant other for not treating you like how you want to be treated, it’s about how hard they try to keep you around. "

04 August 2013

Al Kisah Nasi Ambeeng

Woot woot nak dekat raya baru nampak update kat blog ni, sorry gua terpaksa jarang update sebab keadaan jisim badan sangat sangat memerlukan rehat secukupnya di bulan Ramadhan ini. Hidrat semula tubuh dengan tidur tidur dan tidur. Bagaimana ibadah anda ? Pasti yakin boleh mantop di bulan puasa ini ?

Hidup penuh suka duka, up and down, carca marba dan sebagainya, biasa lah lumrah ye dop ? tapi lately aku rasa agak bergumbira, maybe sebab certain part of me ade yang dah berubah sikit. :D thank you kepada yang terlibat dalam menggumbirakan hati ku yang duka lara tak lupa jua stalker stalker yang aktif stalk segala menda.

So skang malas nak merepek rapu panjang panjang, cuti raya uia dah start dah minggu lepas tapi ade la budak budak yang kena duk uia ade exam test laa ape laa. Basikally membe membe aku dah blah semua, rumet aku dah chiow pulang ke desa nan permai tinggalku sendiri menagih kasih dihadapan laptop sahaja.

So harini firstday berbuka puasa secara lone ranger, seawal jam 5 petang gua mengorak langkah menuju aeon wangsa maju, wangsa maju bukan mahawangsa seperti diuar uarkan didalam hikayat merong mahawangsa, bukan jua mahasuasa, kain suasa dan bukan jua mahasiswa. Dengan niat nak mengepau boss lama di jusco, mengepau gaji yang tak masuk masuk lagi, dengan gaya along gua terus gertak boss guaaa. Lu, jangan main kasar bro ! wa puasa ni. Takde pitih nok bukee ni. okay, part ni gua tipu je. Gua dah dapat duit gaji, gua pi lepak MPH ja, ingat nak membaca sikit sambil sambil tunggu kul 6 lebih lebih sikit. Baca punya baca tengok jam dah pukul 7. Damn, shit just happen. Makanan tak beli lagi, doh guane terrr ?

Terus gua lari kuar jusco, pi memburu makanan di sekitar bazaar wangsa maju. First gua kelih, gua napok kedai Nasi Kerabu Kelate, hok alohhh ! bisik hati kecil gua. Gua pegi mengorder nasi kerabu soo ! abe tu menjawab " hok alohh adek comey weeyyhh, nasi kabu abihh doh ". Huhu, sadis sadis gua pun sambung rondaan, jumpa kedai air teh bunga. Sebat je la teh bunga pun, dah takde air sangat ni. Guaa cam dah hampa nak buru makanan, on the way menuju moto gua. Dafuuuuq is that ? Kedai Jawa ? Nasi Ambeng, kok bisa yaa ada jowo jowo disini ya pak ? Gua terus tukar muka jadi muka jawa sikit. Beli nasi ambeng, gua tambah ayam merah. Dah beli, guaa off to uia. Sampai bilik, bilal dah lama azan. Gua syak bilal dah siap makan sebab time tu dah 740 something. Tanpa mandi, tanpa basuh tangan tanpa apapapapapapa. Gua bukak bungkusan itu. Shingggg shingggg ~ efek bunyi. Kita makaann duluu !


Fuhh fuhh, lepas makan ni. Gua rasa berbaloi pulak. Takpe tunggu lama cari makanan, janji berbaloi. Awesome. Gua pulak suka gile pedas pedas ni.

Good things does come to those who wait

No comments: