biarkan blog berbicara

" When in a relationship, it’s not about the labels or becoming official. It’s about getting to know someone well enough to develop genuine feelings for them. It’s about being understanding and forgiving when situations are at their worst. It’s about loving someone, not for what they have to offer but who they are. It’s never about blaming your significant other for not treating you like how you want to be treated, it’s about how hard they try to keep you around. "

10 March 2011

Berbisnes-bisnes

Assalamualaikum.
Hohoo, malas nye nak tidor! banyak nye menda duk berlegar di kepala hotak ku hini :|
Aishh, cuti lame2 nanti nak wat natang pe lah yep, duk umah wat taik mata pon boring jugak. Hoo sebeno nye da banyak da idea menusuk keminda neh cume perlaksaanaan beliau2 je belum diketahui gerak kerja nye.

Herrm hampeh! Target mase cuti aku adelah~
Err, caru duit banyok-banyok! nak pegi minang anak orang kena ade duit, ye dop? hoo, dalam usaha menambang kewangan di-usia muda neh kan kan. Aku cuba cari rakan niaga sebanyok-banyok nye, ye dop? *bakper aku rase nak lempang diri sendiri tibe-tibe*

Antara bisnes yang aku nak wat hek? jual beg travellers bersama rakan kongsi ! Dato' Zafitra dan Dato' Nad. segala macam urusan bagi mendapatkan dealers di uruskan oleh Zaf pastu jual beli and accounting aku ngan Nad donut uruskan ;) macam gempak giler kan! padahal xsetat pon lagik.

Secondly, keh3. nak speaking jugop, ye dop? haa. aku ngan nad bonat! sekali lagi dalam usaha-sama bagi mewujudkan penjenamaan anak2 patung yang kecik moleks dengan name Rafanadolls? adekah mungkin ade makhluk yg nak beli? mungkin juga. -.- beserah pada Yang Maha Esa :)

The third most wanted bussiness* gedik gile jap.
Kolaborasi bersaman Nad lagi, bakal menguruskan perniagaan tshirt printing, dan setakat hari ni hanya target group yg berjaya dikenal pasti :p akan ade peningkatan diharapkan.

Bisnes ke hempat pulop, bersama kaum keluarga! Hakak aku dan Hadek aku yang kurang hasam tuh -.- menjual pouch2 henset hand made! Zain's design kot~ stakat neh baru gune material kaler biru je. nanti da ade sekelompok katalog aku tunjuk ahh kat korang. ;)

Kelima, maybe dalam usaha mencari duit untuk tabungan kawen neh, aku berNuffnang juga! keh3. gatai betul ye cik rafiq nak kawen awal.! ehh, suka hati den la nak kawen hawal pon.

keh3. gilo banyok bisnes planning. jadi ke dop? dok tahu la. tunggu jela. ade rezeki ade la kan kan. -.-
Doakan saya berjaya kumpul duit banyok2 awal yep, sbab mok saya kate die ready je gi masuk minang lau saye doh ade duhett XD

2 comments:

afiqah nadiah said...

ingat janji mu bile dah kaye ;P

Rafiq Zain said...

krooh krooh ! belanja? keh3. mungkin mungkin.