biarkan blog berbicara

" When in a relationship, it’s not about the labels or becoming official. It’s about getting to know someone well enough to develop genuine feelings for them. It’s about being understanding and forgiving when situations are at their worst. It’s about loving someone, not for what they have to offer but who they are. It’s never about blaming your significant other for not treating you like how you want to be treated, it’s about how hard they try to keep you around. "

19 October 2011

here; is the rain falls

94_5-6
“Oleh itu (tetapkanlah kepercayaanmu) bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan. Sesungguhnya (sekali lagi ditegaskan) bahawa tiap-tiap kesukaran itu disertai kemudahan” 
[Al-Insyirah 94: 5-6]


Itulah janji Allah Subhanahu wa Ta’aala terhadap setiap cabaran yang kita baca ia sebagai suatu kesusahan dalam hidup. Bahawa kesusahan itu bukanlah sebuah beban. Ia adalah sebuah persediaan untuk menyambut kebaikan dan kesenangan. Syaratnya hanya dua:


94_7-8
Apabila engkau telah selesai (daripada sesuatu pekerjaan), maka bersungguh-sungguhlah engkau berusaha menyambung (dengan tugasan yang seterusnya). Dan kepada Tuhanmu sahaja hendaklah engkau memohon (apa yang engkau hajatkan)” 
[Al-Insyirah 94: 5-6]


Bismillahirahmanirahim :'}


Syukur pada Allah, sebab hari ni macam macam perkara jadi pastu sebab semua tu jadi la it's got me thinking jap. Err, macam cepat sangat je sampai ke bab pikir jap tuh :} okay lah cecite sikit ek mende yang jadi.


First sekali bangun cam biasa lelaki en, sebab aku lelaki normal cam orang lain je so subuh macam nak terlewat tapi takda la lewat sgt pon area 6.30 pas solat aku terus sambung aktiviti gulingan secara berperingkat mula mula guling kat sejadah then tak puah ati pi nek katil.sebab aku gatal naik katil terus aku cam terlena tahap troll . Kelas aku hari ni suppose to start at  11.30 so aku terjaga lam area kul 11.15; ape lagi gelabah gile tahap gaban ar..mandi secara kerbau jap then berlari umpama hussein bolt ke department yang 'sangat' dekat. Sampai je kelas macam biasa, even lambat pon masuk dengan muka belagak nyee terus dapat seat blakang tiang ! 


Damnn!


Sumpah dalam kelas programming tadi cam tak dapat pape pon, da la aku da start nak merabun skang neh duk blakang tiang ~terhendap2 lah mende alah lecturer aku tulis tuh, pastu tensen tak dapat pape yang dipelajari aku mengambil keputusan drastik untuk stop mengadap programming terus pegi bukak browser type twitter,tumblr dan gmail dengan harapan ade text2 or tweet2 dari gegurl-ku ;} memang ade pon,hatiku yang lara kini terubat kembali XD


Ku sangkakan panas sampai kepetang rupanya hujan di tengahari, so time tengahri da start hujan dah, biasa la gegurl ngan boboyy <--ahh gedik ahh. kitorang cam salah paham sikit pastu salah paham tuh ditambah rasa dengan perencah hakikat aku ngan die berjauhan serta rencah ketensionan aku dengan assignment2 aku yang berlambak lambak setiap hari :{ rinduu ahh die. so setelah aku berjaya buat die takda mood ngan aku, dan die pon berjaya buat aku takde mood serta blank je aku pon terus takda mood nak pegi kelas management pukul 2, kelas ungs pukul 3.30 serta tutor maths pukul 6. Aku nekad !


Buat kali ke-dua nye aku berasa amat tahi mengambil keputusan untuk ponteng kelas management petang itu kerana diriku ter-kantoi oleh encik lecturer management daku skip kelas.. so sebagai imbalan atau balasan nye,aku wajib berjumpa beliau atau sebagai consequence nye aku bakal di-barred from examination ! Dammn! baru sekali tak pegi kelas da nak kena barred. Memang sangat takde luck aku hari nehh. Tapi alhamdulillah, setiap mende yang berlaku ade hikmah die, kalau la aku tak ponteng hari ni, aku takkan dapat jumpa lecturer aku tuh depan2 so pas jumpa die aku dapat la rapatkan ukhwah sikit dgan beliau.siapp nak bagi luahan rasa lagi.esok nak kena jumpa beliauu lagi :} mane tau alang2 jumpa leh mintak soalan bocor untuk midsem nanti ke . Alhamdulillah,syukur kehadrat Ilahi. Plus,kalau la aku tak gaduh ngan gegurl aku hari ni maybe aku taknampak ape yang die dah sacrifice untuk aku-tapi aku pon ade gak sacrifice untuk die kan kan kan XD so skang nih kitorang kena start hargai satu sama lain lebih sikit <3 Terima Kaseh Awak.


Haa,tapi malang tuh tak berakhir lagi sebelum aku berjaya datang ke HS Cafe neh daku meredah hujan lebat dengan berbekalkan beg dan laptop bersama Abang Zul. Turun je tangga didalam kelebatan hujan tuh Encik Zul tibe2 bermulut sial lantas mengeluarkan ayat 
"Kang Golek Kang Hang"
Lantas aku terus bergolekan ditangga, da macam maen Ice-Sakit-ing kat Sunway Pyramid dah poon.Meluncur laju dari atas tangga kebawah. Yes!Masuk pulak lam lopak airr !
Habis lah, Habis lah laptop aku. bangun je terus aku peluk encik laptop aku kuat2.
Kitorang kembali berjalan menuju HS Cafe, di mane Encik Zul date bersama awek beliau Puan Ainul dan Abang Prap ber-date dengan laptop awek beliau ;'}


Aku je #ForeverAlone :'{


Takpe,aku tahu gegurl aku stay strong jugak kat sane untuk tunggu aku.so aku pon kena stay strong jugak :} 


This is the Up and Down babe!