biarkan blog berbicara

" When in a relationship, it’s not about the labels or becoming official. It’s about getting to know someone well enough to develop genuine feelings for them. It’s about being understanding and forgiving when situations are at their worst. It’s about loving someone, not for what they have to offer but who they are. It’s never about blaming your significant other for not treating you like how you want to be treated, it’s about how hard they try to keep you around. "

14 December 2010

Tulislah dari Hati agar ia sampai ke Hati

salam. 
da lama gile kot xmenulis asyik post lagu2 je.
Rase rindu la nak meluahkan pe yang aku rase ari neh. Hidup neh memang pelik kan,, hehe, bile kite try jadi yang terbaik tok sume orang - orang len akan kata xpayah bek jadi diri kau je. Tapi bile kita ikot pe yang diri kita nak , dalam tak sedar kita lukakan banyak hati. Pastu yang paling sedih bila kita ingat kita da menggembirakan sumone tapi sebenarnye die terluka dan betul la tak semua manusia sempurna dan tak ada yang sempurna selain Dia .


Maybe mende2 neh jadi salah kita sendiri kot, yela bila da lalai dengan nikmat kan kita terus lupakan Dia dan tanpa kita sedar nikmat tu ditarik balik.Bila da ditarik balik tu mula la kita merayu pada Dia untuk nikmat2 tuh. Teruk kan kita. Nasib bek Dia Maha Pemurah dan Penyayang, xpernah sedetik pon lupakan kita even kita selalu je lalai dan lupakan die.


Ya Allah, aku memohon kepada mu agar permudahkan jalan hidupku. Sesungguhnya aku hambamu yang lemah dan mudah leka dengan nikmat-nikmat mu.
Amin.

5 comments:

DayaMohamed said...

aminn..
rafiq memang baek. :)

xpikirlagi said...

bravo

Rafiq Zain said...

dayaplangi xpikirlagi: terima kaseh

Awan Mentari said...

kalo abg perlukan teman untuk berkongsi duka, sy kn ad..

trulyidea said...

bgs...ad pengjaran